Μεταφορικα

Αρχική ΣελίδαPharmacy4u E-shop Επικοινωνία Δείκτες υγείας Quiz Άρθρα


Για όλες τις αγορές πάνω από 35€ η αποστολή θα είναι δωρεάν με courier κατευθείαν στην πόρτα σας. Σε περίπτωση αγορών κάτω από 35€ το δέμα επιβαρύνεται με 2.30€

Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014

Η υπερβολική καθιστική ζωή οδηγεί σε πρόωρο θάνατο


 
Ξοδεύω κάθε εργάσιμη ημέρα σε μια καρέκλα με τα δάχτυλά μου να είναι το μοναδικό μέρος του σώματος μου που να κινείται . Η τεχνολογία μου επιτρέπει , καθώς και σε εκατομμύρια άλλους ανθρώπους , να κερδίσω τα προς το ζην από τη σχετική άνεση του γραφείου μου, χωρίς να χρειάζεται να ιδρώσω ή ακόμα και να σηκωθώ από την θέση μου. Και μόλις η εργάσιμη μέρα φτάσει στο τέλος της, μπορούμε απλά να μεταβούμε  κατ 'ευθείαν από το γραφείο στον καναπέ και στην συνέχεια στο αυτοκίνητο, με την ελάχιστη πάντα μετακίνηση.

Η ευκολία όμως της σύγχρονης εργάσιμης  ημέρας θα μπορούσε να αποβεί μοιραία σε βάρος της μακροζωίας μας. Μια νέα μελέτη σε ηλικιωμένες γυναίκες  στο περιοδικό American Journal of Preventive Medicine βρίσκει πως η καθιστική ζωή για μεγάλα χρονικά διαστήματα μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο θάνατο. Σύμφωνα με την μελέτη όσο περισσότερη ώρα, οι γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα, εμπλεκόντουσαν σε καθιστική εργασία, οδήγηση, ή γενικά πολύ χαλαρές δραστηριότητες τόσο περισσότερο αυξάνεται ο κίνδυνος να πεθάνουν από πρόωρα από ένα πλήθος αιτιών, συμπεριλαμβανομένων του καρκίνου και της καρδιακής ανεπάρκειας.

Και εδώ έρχεται η έκπληξη: Ακόμα και οι γυναίκες που γυμναζόντουσαν συχνά, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της μικρής βιωσιμότητας, εφόσον το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων τους αφορά καθιστικές εργασίες.

"Ακόμα και αν τηρήσετε την συνιστώμενη προς μέτρια ημερήσια ποσότητα άσκησης, διατρέχετε και τότε ακόμα μεγαλύτερο  κίνδυνο θνησιμότητας αν δαπανάτε πολλές ώρες στο να κάθεστε" λέει ο Δρ JoAnn Manson , ένας από τους συντάκτες της μελέτης , και επικεφαλής της προληπτικής ιατρικής στο Χάρβαρντ, καθώς και συνεργάτης του  Νοσοκομείο Γυναικών του Brigham. "Κάθε μία από αυτές τις συμπεριφορές είναι σημαντική και έχει ανεξάρτητη επίδραση στα καρδιαγγειακά νοσήματα και τη θνησιμότητα".
Πώς ακριβώς συμβάλλει η καθιστική ζωή στη μείωση της μακροζωίας δεν είναι σαφές, αλλά υπάρχουν κάποιοι πιθανοί Μηχανισμοί γύρω από αυτό. "Η καθιστική συμπεριφορά σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης χρόνιων νοσημάτων όπως ο διαβήτης τύπου 2 και τα καρδιαγγειακά νοσήματα" λέει ο δρ. I -Min Lee , καθηγητής ιατρικής στο Harvard Medical School .

Όταν κάθεστε, έχετε δαπανήσει  λιγότερες θερμίδες παρά όταν στέκεστε και οι μύες σας καταβάλουν λιγότερη προσπάθεια για το οτιδήποτε. Η καθιστική ζωή μπορεί να οδηγήσει και σε άλλες συμπεριφορές  που συμβάλλουν στην παχυσαρκία και στις καρδιοπάθειες. "Πολλές φορές οι άνθρωποι όταν κάθονται,  τι κάνουν; Συνήθως βλέπουν  τηλεόραση και  τρώνε σνακς," λέει ο Δρ Manson .


Σωματική Άσκηση


Ένας τρόπος για να αποφευχθεί η παρατεταμένη καθιστική εργασία είναι να μεταβείτε σε ένα γραφείο για όρθια θέση , ή ένα που μπορεί να προσαρμοστεί σε καθιστή, όρθια στάση . Ορισμένες εταιρείες πειραματίζονται στην χρήση γραφείων με την μορφή διαδρόμου γυμναστικής, τα οποία αφήνουν τους εργαζόμενους να κινούν τα πόδια τους  σε ένα χαλαρό ρυθμό, ενώ πληκτρολογούν ή μιλάνε στο τηλέφωνο. Παρόλα αυτά όμως τα μηχανήματα αυτά είναι αρκετά ακριβά και  εάν η ταχύτητα οριστεί αρκετά ψηλά υπάρχει κίνδυνος ο εργαζόμενος να κουραστεί πολύ πιο νωρίς από την ώρα που τελειώνει την βάρδια του .

"Μία ευκολότερη, μη κοστοβόρα, λύση  είναι να ρυθμίσετε το χρονόμετρο στο  smartphone σας να χτυπάει κάθε 30 έως 60 λεπτά την ημέρα . Όταν χτυπάει το ξυπνητήρι , μπορείτε να κάνετε stretching και γενικότερα να κινείστε γύρω από το γραφείο για να αποφευχθεί οποιαδήποτε παρατεταμένη καθιστική συνήθεια" συνιστά ο Δρ Manson.


Καθίστε λιγότερο


Πόσο μπορείτε να κάθεστε μέσα σε μια μέρα ; Στη μελέτη , οι γυναίκες που ήταν ανενεργές για 11 ή περισσότερες ώρες την ημέρα παρουσίασαν το μεγαλύτερο πρόβλημα, αντιμετωπίζοντας μια αύξηση 12 % για πρόωρο θάνατο. Αλλά και ακόμα λιγότερες καθιστικές συνήθειες σε ποσότητα χρόνου μπορούν να δημιουργήσουν πρόβλημα "Όταν κάθεστε για περισσότερο από 6 έως 8 ώρες την ημέρα , αυτό πιθανά να μην είναι καλό για σας", λέει η δρ Manson . Για να το διορθώσετε θα πρέπει να αυξήσετε καθημερινά τον ρυθμό της μέτριας ως προς έντονης άσκησης μέσα στην μέρα σας , προσθέτει .
Όταν πρόκειται για την άσκηση , "Κάθε δραστηριότητα κάνει καλό", λέει ο Δρ Λι . "Η μερική άσκηση είναι καλύτερη από την καθόλου άσκηση και η έντονη άσκηση είναι καλύτερη από την μερική", προσθέτει .  Στην ιδανική περίπτωση , η εργασία σας θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα μισάωρο με μία ώρα καθημερινής άσκησης, χωρίς να παραλείπετε να είστε ενεργοί καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας . Αν όμως μπορείτε να διαθέσετε μόνο 10 λεπτά κάθε μέρα για την σωματική σας άσκηση θα πρέπει να επικεντρωθείτε σε αυτήν και να το κάνετε έντονα και συνειδητά .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου