Μεταφορικα

Αρχική ΣελίδαPharmacy4u E-shop Επικοινωνία Δείκτες υγείας Quiz Άρθρα


Για όλες τις αγορές πάνω από 35€ η αποστολή θα είναι δωρεάν με courier κατευθείαν στην πόρτα σας. Σε περίπτωση αγορών κάτω από 35€ το δέμα επιβαρύνεται με 2.30€

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

H Νυκτερινή υπερκατανάλωση φαγητού μπορεί να αποσυντονίσει το βάρος και την υγεία



Καθώς το απόγευμα μετατρέπεται σε βράδυ, συχνά βρισκόμαστε στην θέση όπου ο οργανισμός μας επιζητά ένα σνακ. Μερικές φορές η ώθηση αυτή προέρχεται από την πείνα, αλλά είναι εξίσου πιθανό να κάνουμε το δρόμο προς την κουζίνα χωρίς να το σκεφτόμαστε.
Το περιστασιακό σνακ αργά το βράδυ είναι τίποτα το ανησυχητικό. Αλλά η νυχτερινή υπερφαγία χρίζει πιο προσεκτικής ματιάς. Οι εμπειρογνώμονες μπορεί να διαφωνούν για το αν η νυκτερινή υπερφαγία χρειάζεται τη δική της διαγνωστική κατηγορία, αλλά δεν διαφωνούν για τη σημασία του προβλήματος.

Όπως περιγράφεται στο "Out of Sync", ένα άρθρο στο τρέχον τεύχος του The Scientist, το φαγητό, τη λάθος στιγμή μπορεί να επιβραδύνει το μεταβολικό κύκλο του σώματος, οδηγώντας σε αύξηση του σωματικού βάρους και σε άλλα προβλήματα.

Δύο τύποι νυχτερινών διατροφικών διαταραχών

Η σχετιζόμενη με τον ύπνο διατροφική διαταραχή είναι μια εξαιρετικά μεγάλη σε δημοσιότητα ασθένεια, αν και δεν είναι σαφές το πόσο κοινή είναι. Οι άνθρωποι με αυτό το πρόβλημα τρώνε σε κατάσταση υπνοβασίας, ή σε κατάσταση μεταξύ ύπνου και εγρήγορσης. Σε γενικές γραμμές δεν έχουν επίγνωση του τι κάνουν, έτσι μπορεί να ξυπνήσουν και να βρουν το κρεβάτι γεμάτο με περιτυλίγματα γλυκισμάτων – χωρίς φυσικά να θυμούνται να τα έχουν καταναλώσει. Ο Δρ Brandon R. Peters, ένας ειδικός στην ιατρική του ύπνου, συνεργάτης με το Κέντρο Επιστημών και της Ιατρικής Ύπνου του Στάνφορντ, περιέγραψε την υπόθεση του ύπνου που σχετίζεται με τη διατροφική διαταραχή τον περασμένο μήνα στο The Huffington Post .
Ένα καλύτερα τεκμηριωμένο πρόβλημα είναι το σύνδρομο της  νυχτερινής διατροφής, κατά το οποίο οι άνθρωποι τρώνε το μεγαλύτερο μέρος της διατροφής τους αργά το βράδυ. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης διαπίστωσε ότι μέχρι τις 6μ.μ, τα άτομα με το σύνδρομο της νυχτερινής διατροφής καταναλώνουν λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των ημερήσιων θερμίδων τους, ενώ μια ομάδα ελέγχου είχε καταναλώσει σχεδόν τα τρία τέταρτα. Μεταξύ 8 μ.μ. και 6 π.μ., ωστόσο, η ομάδα με τις νυχτερινές διατροφικές συνήθειες καταναλώνει το 56% των ημερήσιων θερμίδων , ενώ η ομάδα ελέγχου καταναλώνει μόνο το 15%.

Το σύνδρομο αυτό μπορεί να επηρεάσει 1 ή 2 από 100 ανθρώπους στο γενικό πληθυσμό. Ο Δρ Albert J. Stunkard, ψυχίατρος στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια,
περιέγραψε πρώτος  τη διαταραχή αυτήν στη δεκαετία του 1950. Οι ερευνητές έχουν πρόσφατα μελετήσει τη σύνδεσή της με αύξηση του σωματικού βάρους. Το πρόβλημα επηρεάζει οποιονδήποτε από το 9% έως το 14% των ατόμων που ζητούν θεραπεία σε κλινικές της παχυσαρκίας , και όσο το 27% των σοβαρά παχύσαρκων ανθρώπων .
Το σύνδρομο της νυχτερινής διατροφής  εμφανίζεται επίσης σε άτομα που υποβάλλονται σε θεραπεία σε κλινικές ψυχικής υγείας. Σε μία μελέτη ψυχιατρικών εξωτερικών ασθενών στην Πενσιλβανία και στην Μινεσότα, το 12% έπασχε από το σύνδρομο της νυχτερινής διατροφής. Οι εμπλεκόμενοι σε αυτή τη μελέτη είχαν πολύ περισσότερες πιθανότητες από ότι άλλα άτομα να εμφανίσουν πρόβλημα εθισμού. Άλλες έρευνες δείχνουν ότι τα άτομα με σύνδρομο νυχτερινής διατροφής τείνουν να υποφέρουν από μια ξεχωριστή μορφή κατάθλιψης. Σε αντίθεση με το συνηθισμένο μοτίβο όπου η κατάθλιψη είναι πιο έντονη κατά το πρώτο μέρος της ημέρας, αυτοί που τρέφονται κυρίως την νύχτα τείνουν να γίνουν πιο καταθλιπτικοί κατά τη διάρκεια της βραδιάς .

Δεν είναι σαφές τι προκαλεί το σύνδρομο της νυχτερινής διατροφής και γιατί συνδέεται με την κατάθλιψη ή τον εθισμό. Μια θεωρία είναι ότι το σύνδρομο της νυχτερινής διατροφής συνεπάγεται διακοπή των ορμονών που βοηθούν στην ρύθμιση του ύπνου, της όρεξης ή της διάθεσης. Επειδή το βραδινό σνακ περιλαμβάνει συνήθως πλούσια σε υδατάνθρακες τρόφιμα, αυτή η θεωρία υποστηρίζει ότι το σύνδρομο της νυχτερινής διατροφής είναι μια μορφή αυτοθεραπείας .

Σπάζοντας τον κύκλο


Ο ύπνος και το φαγητό είναι σχεδόν βέβαιο ότι συνδέονται, δεδομένης της σχέσεως μεταξύ της έλλειψης ύπνου και της αύξησης του σωματικού βάρους. Έτσι, ο άφθονος βραδινός ύπνος μπορεί να είναι ένα χρήσιμο υποκατάστατο για τα νυχτερινά ταξίδια στο ψυγείο. Μέχρι περισσότερα να γίνουν γνωστά σχετικά με το σύνδρομο της νυχτερινής διατροφής, είναι πιθανώς καλύτερο να ακολουθηθεί μια ευρεία προσέγγιση προς την εξάλειψη του.
  • Δείτε το γιατρό σας για μια πλήρη αξιολόγηση της υγείας σας.
  • Η αξιολόγηση από έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας είναι μια καλή ιδέα για να καθοριστεί εάν θα μπορούσε ή όχι μια άλλη ψυχική διαταραχή να συμβάλλει στο πρόβλημα διατροφής. Αν ναι, εξομοιώνοντας το εν λόγω υποκείμενο πρόβλημα ψυχικής υγείας, όπως η κατάθλιψη ή το άγχος, μπορεί να βελτιωθούν οι διατροφικές συνήθειες και οι πιθανότητες να κοιμηθείτε νωρίτερα .
  • Δείτε ένα διαιτολόγο για το πώς να βελτιωθεί ο ρυθμός των γευμάτων καθ 'όλη την ημέρα, το οποίο μπορεί να συμβάλει στο να σπάσει ο κύκλος της νυχτερινής διατροφής.
  •  Εκθέσεις υποθέσεων δείχνουν ότι μερικοί άνθρωποι μπορούν να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες με το να λαμβάνουν υπόψη τους το πρόβλημα και να προσπαθούν να εντοπίσουν τους παράγοντες που το προκαλούν .
  • Ο τύπος της λογοθεραπείας που είναι γνωστή ως γνωστική συμπεριφορική θεραπεία μπορεί να βοηθήσει. Τεχνικές μείωσης του στρες μπορούν να βοηθήσει στο να αποτραπούν τα ταξίδια στο ψυγείο .
  • Προκαταρκτικές μελέτες δείχνουν ότι το αντισπασμωδικό  Topamax ή το επιλεκτικής επαναπρόσληψης σεροτονίνης (SSRI ) αντικαταθλιπτικό όπως σερτραλίνη ( Zoloft ) μπορούν επίσης να λειτουργήσουν .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου