Μεταφορικα

Αρχική ΣελίδαPharmacy4u E-shop Επικοινωνία Δείκτες υγείας Quiz Άρθρα


Για όλες τις αγορές πάνω από 35€ η αποστολή θα είναι δωρεάν με courier κατευθείαν στην πόρτα σας. Σε περίπτωση αγορών κάτω από 35€ το δέμα επιβαρύνεται με 2.30€

Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

Η μη συνειδητή διατροφή μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του σωματικού βάρους



Εάν ανησυχείτε για το βάρος σας, δίνοντας περισσότερη προσοχή στο τι τρώτε, όχι στο πόσο, θα μπορούσε να βοηθήσει στην αποφυγή υπερκατανάλωσης φαγητού. Το Multitasking - όπως η διατροφή ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση ή δουλεύετε και έλλειψη προσοχής ή η βιαστική διατροφή μπορεί να σας οδηγήσει στο να τρώτε περισσότερο. Κόβοντας λίγο ταχύτητα και απολαμβάνοντας περισσότερο το φαγητό σας μπορεί να σας βοηθήσει να ελέγξετε την πρόσληψη κιλών .
Αυτό είναι το συμπέρασμα από μια έκθεση που δημοσιεύθηκε σε προηγούμενο  τεύχος του American Journal of Clinical Nutrition. Μια ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Birmingham στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέλυσαν την ιατρική βιβλιογραφία για τις μελέτες που έχουν εξετάσει τον τρόπο όπου η προσοχή και η μνήμη επηρεάζουν την πρόσληψη τροφής. Όλες αυτές οι μελέτες είχαν τουλάχιστον δύο ομάδες, μία που έφαγε ένα συγκεκριμένο γεύμα ενώ παρακολουθούσε τηλεόραση και μία άλλη που έτρωγε το ίδιο φαγητό χωρίς τηλεόραση .

Αυτές οι μελέτες δείχνουν δύο βασικά συμπεράσματα :
  • Όταν αποσπάται ή δεν δίνεται προσοχή σε ένα γεύμα οι άνθρωποι τείνουν να τρώνε περισσότερο.
  •  Όταν δίνεται προσοχή σε ένα γεύμα αυτό συνδέεται με την μικρότερη κατανάλωση φαγητού.
Τα αποτελέσματα αυτά είναι αρκετά λογικά. Η πείνα δεν είναι το μόνο πράγμα που επηρεάζει το πόσο τρώμε κατά τη διάρκεια της ημέρας . Προσοχή και μνήμη παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο . Για παράδειγμα , αφού αρχίσετε να τρώτε , παίρνει περίπου 20 λεπτά προτού ο εγκέφαλος να αρχίσει να στέλνει μηνύματα " είμαι πλήρης » ή « δεν είμαι πεινασμένος πια ", δηλαδή σήματα που να απενεργοποιούν την όρεξη. Αν επικρατεί βιασύνη ή δεν δίνεται προσοχή, είναι εύκολο να λάβετε πολλές περισσότερες θερμίδες από ό, τι χρειάζεστε μέσα σε 20 λεπτά.
Εάν δεν έχετε επίγνωση του τι συμβαίνει στο στόμα σας, δεν επεξεργάζεστε τις πληροφορίες σωστά. Αυτό σημαίνει ότι δεν αποθηκεύονται οι πληροφορίες στην τράπεζα μνήμης σας. Και χωρίς μνήμη του φαγητού, είναι πιο πιθανό να τρώτε και νωρίτερα από ό, τι θα έπρεπε σε σχέση με το αν τρώγατε συνειδητά.

Λαμβάνοντας υπόψη μας το φαγητό.


Λαμβάνοντας υπόψη το φαγητό είναι η εφαρμογή μιας ευρύτερης προσέγγισης ζωής η οποία ονομάζεται προσέγγιση γνώσης και συναίσθησης. Το ζητούμενο είναι να έχετε πλήρη επίγνωση του τι συμβαίνει μέσα και γύρω σας αυτή τη στιγμή. Μπορείτε να το δοκιμάσετε κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε καθημερινής δραστηριότητας-συμπεριλαμβανομένου και του φαγητού. Αυτός ο τρόπος διατροφής περιλαμβάνει την παρατήρηση των χρωμάτων, των μυρωδιών, των γεύσεων και της υφής των τροφίμων σας. Σημαίνει, επίσης, πως πρέπει να απαλλαγούμε από περισπασμούς, όπως η τηλεόραση, το διάβασμα ή η εργασία στον υπολογιστή σας.

Αν η συνειδητή διατροφή είναι καινούριο σκεπτικό για εσάς, ξεκινήστε σταδιακά. Φάτε ένα γεύμα την ημέρα ή την εβδομάδα με πιο αργό αλλά ταυτόχρονα πιο προσεκτικό ρυθμό. Μερικές συμβουλές για να ξεκινήσετε είναι οι ακόλουθες:
  • Ρυθμίστε το χρονόμετρο κουζίνας σας στα 20 λεπτά, και να χρησιμοποιήστε όλο το χρόνο σας για να φάτε ένα κανονικού μεγέθους γεύμα.
  • Προσπαθήστε να τρώτε με το μη- κυρίαρχο χέρι σας. Αν είστε δεξιόχειρες, κρατήστε το πιρούνι σας στο αριστερό σας χέρι.
  • Χρησιμοποιήστε chopsticks αν δεν τα χρησιμοποιείτε κανονικά.
  • Φάτε σιωπηλά για πέντε λεπτά, και σκεφτείτε τι διαδικασίες χρειάστηκαν για να παραχθεί το συγκεκριμένο γεύμα να σκεφτόμαστε, από τις ακτίνες του ήλιου για να τον αγρότη μέχρι από τον μπακάλη έως τον μάγειρα.
  • Πάρτε μικρές μπουκιές και να μασάτε καλά.
  • Πριν ανοίξετε το ψυγείο ή το ντουλάπι, πάρετε μια ανάσα και να αναρωτηθείτε, "Είμαι πραγματικά πεινασμένος;" Κάντε κάτι άλλο, όπως διαβάστε ένα βιβλίο ή περπατείστε έναν μικρό περίπατο.
Λαμβάνοντας υπόψη το φαγητό σας μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων. Προσέχοντας στο τι τρώτε, έχετε περισσότερες πιθανότητες να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων. Και έτσι θα μπορείτε να απολαύσετε γεύματα και σνακ πληρέστερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου