Μεταφορικα

Αρχική ΣελίδαPharmacy4u E-shop Επικοινωνία Δείκτες υγείας Quiz Άρθρα


Για όλες τις αγορές πάνω από 35€ η αποστολή θα είναι δωρεάν με courier κατευθείαν στην πόρτα σας. Σε περίπτωση αγορών κάτω από 35€ το δέμα επιβαρύνεται με 2.30€

Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

Η Διαφορά της αρτηριακής πίεσης από χέρι σε χέρι μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα


Την επόμενη φορά που θα ελέγξετε την αρτηριακή σας πίεση, ζητείστε από το γιατρό σας να σας μετρήσει και στα δύο χέρια, όχι μόνο στο ένα. Γιατί; Μια μεγάλη διαφορά μεταξύ των δύο αναγνώσεων μπορεί να σας δώσει μια έγκαιρη προειδοποίηση για αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Ερευνητές του Χάρβαρντ, συνεργάτες στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης μέτρησαν την αρτηριακή πίεση και στα δύο άκρα - σε σχεδόν 3.400 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 40 ετών και άνω χωρίς σημάδια της καρδιακής νόσου. Η μέση διαφορά χέρι - με - χέρι ήταν περίπου 5 μονάδες στη συστολική αρτηριακή πίεση (τον πρώτο αριθμό σε μια ένδειξη της πίεσης του αίματος). Περίπου το 10% των συμμετεχόντων στη μελέτη είχαν διαφορές 10 ή περισσότερους πόντους. Κατά τα επόμενα 13 χρόνια περίπου, οι άνθρωποι με διαφορά παραπάνω από 10 ή περισσότερο μονάδες από χέρι σε χέρι είχαν 38 % περισσότερες πιθανότητες να υποστούν καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο, ή ένα συναφές πρόβλημα από ό,τι τα άτομα με διαφορές κάτω των 10 σημεία.

Μικρές διαφορές στις μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης ανάμεσα στο δεξί και το αριστερό χέρι είναι φυσιολογικές. Αλλά οι μεγάλες υποδηλώνουν την παρουσία αρτηριακής αποφρακτικής πλάκας στο αγγείο που αιματώνει τον βραχίονα με την υψηλότερη πίεση του αίματος. Μια τέτοια πλάκα είναι μια ένδειξη της περιφερικής αρτηριακής νόσου (αρτηρίες φραγμένες από χοληστερόλη, γενικά σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος εκτός από την καρδιά). Όταν η περιφερική αρτηριακή νόσος είναι παρούσα, υπάρχει μια καλή πιθανότητα οι αρτηρίες της καρδιάς και του εγκεφάλου να είναι επίσης φραγμένες, ενισχύοντας τις πιθανότητες να υποστεί ο πάσχων καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ενώ οι περισσότεροι καρδιολόγοι συνήθως μετρούν την πίεση του αίματος και στα δύο χέρια, στο πλαίσιο μιας αρχικής αξιολόγησης, οι περισσότεροι γιατροί πρωτοβάθμιας φροντίδας δεν το κάνουν. «Η μελέτη μας δείχνει ότι μια βασική μέτρηση της πίεσης του αίματος και στα δύο χέρια από τους κλινικούς γιατρούς πρωτοβάθμιας φροντίδας μπορεί να παρέχει πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την  πρόβλεψης του καρδιαγγειακού κινδύνου», λέει ο συντάκτης μελέτης Δρ Christopher O'Donnell, καρδιολόγος στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και αναπληρωτής καθηγητής της ιατρικής στο Harvard Medical School.

Εδώ έγκειται  ένας άλλος λόγος για να ελέγξετε την πίεση του αίματος και στα δύο χέρια: εάν η πίεση στον ένα βραχίονα είναι μεγαλύτερη, αυτός ο βραχίονας πρέπει να είναι το σημείο ελέγχου για οποιαδήποτε μέτρηση ή μελλοντική θεραπεία.

Τα αποτελέσματα της μελέτης δεν δείχνουν το κατά πόσο μια πιο επιθετική αγωγή σε άτομα με υψηλή διαφορά πίεσης του αίματος από χέρι σε χέρι θα βοηθήσει στην προστασία τους από καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Αυτό όμως μπορεί να σας βοηθήσει να διπλασιάσετε τις προσπάθειές σας για βελτίωση  της καρδιαγγειακής σας υγείας. Για το σκοπό αυτό, τα κορυφαία έξι βήματα είναι τα εξής:

  • Μην καπνίζετε. Ο καπνός του τσιγάρου είναι τόσος κακός για την καρδιά και τις αρτηρίες, όσο είναι και για τους πνεύμονες. Εάν ήδη καπνίζετε, το να το κόψετε είναι το μεγαλύτερο δώρο υγείας που μπορείτε να δώσετε στον εαυτό σας. Το παθητικό κάπνισμα είναι εξίσου επιβλαβές, γι 'αυτό αποφύγετε το όποτε αυτό είναι δυνατόν.
  • Να είστε δραστήριοι . Η άσκηση και η σωματική δραστηριότητα είναι το πιο κοντινό πράγμα που μπορείτε να εφαρμόσετε στον τρόπο ζωής σας για να αποφύγετε τις καρδιακές παθήσεις και άλλες χρόνιες παθήσεις. Οποιοδήποτε ποσό δραστηριότητας είναι καλύτερο από καθόλου δραστηριότητα, με τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα να είναι το βέλτιστο.
  • Βάλετε στόχο για ένα υγιές βάρος. Μεταφέροντας επιπλέον κιλά, ειδικά γύρω από την κοιλιά, επιβαρύνετε την καρδιά σας και διατρέχετε κίνδυνο για διαβήτη. Αν είστε υπέρβαροι, χάνοντας μόλις 5% έως 10% του αρχικού σας βάρους μπορεί να δείτε μια μεγάλη διαφορά στην αρτηριακή σας πίεση και το σάκχαρο του αίματος.
  • Ζωντανέψτε τη διατροφή σας. Προσθέστε φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ακόρεστα λιπαρά, καλή πρωτεΐνη (από φασόλια, καρύδια, ψάρια και πουλερικά), βότανα και μπαχαρικά. Αφαιρέστε από την διατροφή σας τα επεξεργασμένα τρόφιμα, το αλάτι, τους γρήγορα αφομοιωμένους υδατάνθρακες (από το άσπρο ψωμί, το άσπρο ρύζι, τις πατάτες, και άλλα παρόμοια), το κόκκινο κρέας και τη σόδα ή άλλα ζαχαρούχα ποτά.
  • Πίνετε αλκοόλ με μέτρο (αν όχι καθόλου). Αν πίνετε αλκοόλ, περιορίστε την πρόσληψη σας – σε ένα με δύο ποτά την ημέρα για τους άνδρες, όχι περισσότερο από ένα την ημέρα για τις γυναίκες.
  •  Αποβάλλετε το στρες. Η εξεύρεση τρόπων για να ρίξουμε την πίεση, όπως η άσκηση, ο διαλογισμός, η γνώση και συναίσθηση καθώς και άλλες τεχνικές, μπορεί να πάρει το βάρος της υγείας από την καρδιά και τις αρτηρίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου