Μεταφορικα

Αρχική ΣελίδαPharmacy4u.gr ΕπικοινωνίαΔείκτες υγείαςQuizΆρθρα


Για όλες τις αγορές πάνω από 35€ η αποστολή θα είναι δωρεάν με courier κατευθείαν στην πόρτα σας. Σε περίπτωση αγορών κάτω από 35€ το δέμα επιβαρύνεται με 2.30€

Τετάρτη, 5 Μαρτίου 2014

Το κάπνισμα στο Αυτοκίνητο οδηγεί σε κινδύνους


Το κάπνισμα στο αυτοκίνητο, ακόμα και με τα παράθυρα ή τον κλιματισμό ανοικτό, δημιουργεί ρύπανση που υπερβαίνει τα επίσημα «ασφαλή» όρια, λένε οι επιστήμονες.

Κάθε παιδί που κάθεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, και κάποιος στο μπροστινό μέρος καπνίζει, το παιδί εκτίθενται σε αυτό.

Μία ομάδα από την Σκωτία που πήρε μετρήσεις κατά τη διάρκεια 85 διαδρομών με αυτοκίνητο βρήκε αποτελέσματα που έσπασαν τα όρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αναφέρει το περιοδικό για τον Έλεγχο του Καπνού.

Ο Βρετανικός Ιατρικός Σύλλογος λέει πως το κάπνισμα στα αυτοκίνητα θα πρέπει να απαγορευθεί αλλά επί του παρόντος, είναι νόμιμο στο Ηνωμένο Βασίλειο.


Πολιτικά δικαιώματα


Τα παιδιά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα, επειδή έχουν ταχύτερους ρυθμούς αναπνοής, ένα λιγότερο ανεπτυγμένες ανοσοποιητικό σύστημα και είναι σε μεγάλο βαθμό δυσκολότερο να ξεφύγουν ή να αποφύγουν την έκθεση στον καπνό από δεύτερο χέρι, λέει ο Δρ Sean Semple, του Πανεπιστημίου του Aberdeen.

Χρησιμοποιώντας μια συσκευή δεμένη στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου, οι ερευνητές κατέγραψαν και στη συνέχεια ανέλυσαν στοιχεία για την ποιότητα του αέρα κατά τη διάρκεια μιας σειράς διαδρομών που κυμαίνονταν από περίπου 10 λεπτά έως μία ώρα σε διάρκεια.

Σε 49 από τις 85 διαδρομές συνολικά, ο οδηγός κάπνιζε έως τέσσερα τσιγάρα.

Κατά τη διάρκεια αυτών των 49 διαδρομών, τα επίπεδα των λεπτών σωματιδίων κατά μέσο όρο 85μg/m3, το οποίο είναι υπερτριπλάσιο του υψηλότερου ανώτατου ορίου ασφαλούς εσωτερικού αέρα 25μg/m3 το οποίο συνιστάται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.

Ακόμα και αν ο οδηγός καπνίσει μόνο ένα τσιγάρο και είχε το παράθυρο ορθάνοιχτο, τα επίπεδα σωματιδίων πάλι υπερβαίνουν το όριο σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Κατά μέσο όρο, το επίπεδο του παθητικού καπνίσματος ήταν ανάμεσα στο ένα δεύτερο και ένα τρίτο από αυτό που μετρήθηκε στα μπαρ του Ηνωμένου Βασιλείου πριν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση του καπνίσματος σε δημόσιους χώρους.

Ο μέσος όρος των επιπέδων κατά την διάρκεια των 34 ταξιδιών που δεν κάπνιζαν ήταν 7.4μg/m3.
Οι ερευνητικές συγγραφείς λένε : "Τα στοιχεία από αυτήν την έρευνα δείχνουν ότι συγκεντρώσεις καπνού στα αυτοκίνητα  από δεύτερο χέρι, όπου το κάπνισμα λαμβάνει χώρα είναι πιθανό να είναι επιβλαβείς για την υγεία κάτω από τις περισσότερες συνθήκες αερισμού .

«Πιστεύουμε ότι υπάρχει σαφής ανάγκη για τη θέσπιση νομοθεσίας για την απαγόρευση του καπνίσματος σε αυτοκίνητα, ειδικά όπου τα παιδιά είναι παρόντα . "

Όμως ο Simon Clark , διευθυντής του λόμπι της ομάδας των καπνιστών, Forest, λέει: «Εμείς δεν θα ενθαρρύνουμε τους ενήλικες να καπνίζουν στο αυτοκίνητο όταν τα μικρά παιδιά είναι παρόντα, τουλάχιστον από ευγένεια, αν μη τι άλλο, αλλά θα αντιταχθούμε σθεναρά στην θέσπιση οποιασδήποτε νομοθεσίας για την απαγόρευση του καπνίσματος στα αυτοκίνητα .

Σύμφωνα με την έρευνα, το 84% των ενηλίκων δεν καπνίζουν στο αυτοκίνητο με τα παιδιά να είναι παρόντα έτσι μια τέτοια νομοθεσία για την απαγόρευση θα ήταν δυσανάλογη .

"Όσον αφορά τα πολιτικά δικαιώματα μπαίνουμε σε δύσκολο πεδίο. Για τους περισσότερους ανθρώπους ένα αυτοκίνητο είναι ο ιδιωτικό τους χώρος. Εάν τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση του καπνίσματος σε αυτοκίνητα με παιδιά, το επόμενο λογικό βήμα είναι να απαγορεύσει στους γονείς το κάπνισμα και στο σπίτι.

"Πρέπει να επιτρέπεται στους γονείς να χρησιμοποιούν την κοινή λογική τους, κάτι που οι περισσότεροι αυτή τη στιγμή κάνουν. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη για περαιτέρω ρύθμιση."

Αλλά ο καθηγητής John Britton , πρόεδρος της Συμβουλευτικής Ομάδας του Royal College of Physicians Tobacco, λέει πως η απαγόρευση είναι ίσως αναγκαία για την προστασία των παιδιών .

Ακόμα ανέφερε πως εκτιμήσεις προτείνουν πως κάθε χρόνο το παθητικό κάπνισμα στα παιδιά αντιπροσωπεύει πάνω από 20.000 περιπτώσεις λοίμωξης του κατώτερου αναπνευστικού, 200 περιπτώσεις βακτηριακής μηνιγγίτιδας, και 40 αιφνίδιων θανάτων βρεφών.

Και τον περασμένο Νοέμβριο ο Βρετανικός Ιατρικός Σύλλογος , δήλωσε πως μια ολοκληρωτική απαγόρευση - έστω και αν δεν υπήρχαν επιβάτες - θα ήταν ο ίσως ο καλύτερος τρόπος προστασίας των παιδιών, καθώς και των μη-καπνιστών ενηλίκων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου